2009. szeptember 30., szerda

Savanyúkáposzta krémleves sültszalonnával, csiliolajjal


A savanyú káposzta az egyik kedvenc ételem. Magában is fél kilót minden további nélkül megeszem belőle egyszerre, de minden elkészítési módját szeretem. A legújabb kedvencem a krémleves, melyet először a Pastramiban ettem. Nem volt rossz ott sem, de teljesen natúr volt és nekem hiányzott belőle valami, így hát otthon nekiláttam, és amit itt olvashattok, az az én felturbózott változatom. A húsos szalonna szerintem alap hozzá, nélküle a leves nem ugyanaz. Egyébként kolbászkarikákkal is el tudom képzelni.


Hozzávalók: ½ kg savanyú káposzta, 1 szál póréhagyma, 25 dkg húsos szalonna, csiliolaj, 2 dl tejszín, 1 krumpli


A szalonnát apróra vágjuk, és serpenyőben lassan megpirítjuk. Papírtörlőre szedjük és a visszamaradt zsírba beledobjuk a felkarikázott póréhagymát. Kicsit megpároljuk, majd mehet rá a kicsavart savanyú káposzta (megmosni nem kell), és együtt pirítjuk, míg világosbarna nem lesz. Ekkor felöntjük zöldséglevessel (már akinek van otthon éppen, a többiek dobjanak bele egy leveskockát, mikor egy sztárséf se néz éppen oda), beletesszük a felkockázott krumplit, és alaposan megfőzzük. Sózzuk, borsozzuk, majd egy kis tálba kiveszünk a káposztából. A többit lebotmixerezzük, hozzáadjuk a tejszint, forralunk rajta egyet, és kész. Visszapakoljuk bele a káposztát és a sültszalonnát, tálaláskor a tetejét meglocsoljuk csiliolajjal ez nagyon jól illik hozzá.

5 megjegyzés:

lúdanyó írta...

De jó ötlet a krémleves savanyú káposztából! Eszembe nem jutott volna , hogy ebből is lehet!

sajtkukac írta...

Hú, én a balatonszemesi Kistücsökben ettem savanyúkáposzta krémlevest, ott egészen apróra vágott, pirított zöldségkockákkal adták. Azóta is érzem az ízét, életem legjobb levese volt!
Ideje is lenne reprodukálni :-) Köszi, hogy eszembe juttattad!
N

Unknown írta...

Mmmh, nagyon tetszik! Ditém is nagyon szereti a savanyú káposztát, s már van is a piacon friss - télen mindenképp elkészítjük ;)

kiselek írta...

Én is ettem a Pastramiban, az első kanál ízlett, aztán - pont, ahogy ti is írjátok - ellaposodott, plusz a pirított kenyérkockák is beleolvadtak, és egy masszív ragaccsá vált az egész.

Jó, hogy tökéletesítettétek a receptet.:)

Mamma írta...

Megtaláltam, megfőztem, kicsit alakítottam, nagyon jó lett! Köszönöm.